Pages

Saturday, April 7, 2012

PanDang CeriTa HiduP anDa iTu yg PaLing Berharga di DuNia

Boleh tahan berhabuk blog nie eyh? Faham-faham lah byk keje pulak semenjak dua menjak..well terus kepada entry yang x seberapa nie..fenomena biasa bila menjejak usia 20 ke atas..byk lah kad kawin…jemputan tunang dan sewaktu dengannya yang korg dapat…betul tak..?paling x pun….msg through fon n FB yang nk korg dtg ke majlis dorg memandangkan korg nie kwn rapat ms zaman2 hingusan dulu…zaman2 tdo sebantal..makan sepinggan..share2 jwpn keje skolah…dan lah sewaktu dgnnya..

Tapi x delah pulak entry nie semata2 aku nak kate bukti beralih zaman umur kita…dgn dpt jmputan kawin kwn2 korg aje…ade jgk kwn2 khabarnye da mnjadi itu dan ini..mengumpul harta sana sini…betul x…corak hidup masing2…dan ada jgk yg gaya hidupnya sama mcm korg…masih blaja…n belum mengumpul harta dan jgk pilihan teman hidup..

Yer mmg betul bila tgk kwn2 yg da mulakan langkah utk hidup yg stabil dan sempurna…timbul soalan..”bila lah aku nk mcm tuh”…”kenapa dorg boleyh settle down awal2”..”mcm mn dorg buat smpai dpt ape yg dorg ade skrg”…betul tak…sedangkan dulu semua sama jer..pegi skolah..blk skolah…ponteng skolah…sumer sm aje..=)

Haaaa…dgn wujudnya persekitaran begitu…pada mereka yg sgt memikirkan…mgkin boleyh tmbul rs risau…tapi…ada jgk yg rs bnda tuh sebagai pembakar semangat (emphasize utk mncari harta dan keperluan)..Tipu lah kalau diri sendiri x nak seperti kawan2 yg lain…pernah jgk aku dgr…kwn2 aku yg da kawen..dorg kata mmg betul itu pelengkap hidup…ape lagi yang kau nk kalau da ada segala2 yg lengkap…hurm aku mmg xde jwpn sbb aku belum dianugerahkan rasa itu..

Mungkin bila baca apa yg aku tulis…ada yg ckp…alah yelah tu…mcm x prnh bercinta…sekali lagi aku jgk tidak ada jwpn..ape beza suka…sayang..dan cinta aku sendiri pun x reti nak menjawab…maka nya..pengalaman yg lalu itu…rs yang sebenarnya yang mana satu…?akal muda dulu aku rs lebih kepada utk mncuba dan mencari pengalaman…tapi bila da meningkat umur mcm nie…peringkat mencuba aku rs suda habis…jika ada selepas ini..biarlah lengkap 3 rasa itu menjadi satu…pegang sekuat2 nya biar menjadi tanggungjawab..bkn bertahan setakat setahun dua tahun…lps itu lenyap..Biar lambat asal selamat…hidup kadang2 kompleks kan…dikelilingi sesuatu yg tidak pasti…=)

Ada jugak kawan2 aku yg fikir semua patern manusia sama…aku rasa aku x setuju..dgn satu pengalaman yg dia ada…buat konklusi semua manusia itu sama…cara menilai org sumer sama…ish..tidak..sememangnya tidak…bergantung kepada bagaimana dia memahami diri anda… =)

Maka..bagi teman2 dan jgk diri sendiri…hiasi hidup anda dgn segala yg baek…jgn jadikan segala2 yang diimpi satu cerita dongeng…tapi berusaha untuk setiap yg dihajati…walau kita ini sekadar hamba yg kosong..segalanya ditentukan oleh DIA…jgn mengeluh dgn hari2 anda..tetapi belajarlah untuk menghargai…setiap kekurangan pasti diganti…amin.

No comments:

Post a Comment