Pages

Friday, May 18, 2012

jumaaT..!!!yeSsS!!!

jumaaT??? yes!!!?? apsal seronok..?sok bkn cuti pun...including ahad...xpe...seminar tuh mesti seronok...confirm..!!mesti..!!!hehe...ari jumaat jer speed wat keje mesti sgt slow...sbb...yess..!!!jumaat...!!!haha...sumer sbb jumaat...xpyh bising kate bz...sbb sape yg bace msti akan rs menyampah..mcm aku sorg aje yg bz kan...ape pun....yess..!!!jumaat...!!=P hurm...terbace sumthing yg interesting...interesting ke..?bkn..but sumthing yg buat aku terfikir je...psl mencari imam yg lebih baik drpd diri sendiri di dalam dan di luar solat...analogy yg article tu bg mmg ade betulnye n mmg itu tggjawab lah aku rs...after da berkongsi hidup..suami anda itulah imam anda...tp sesempurna mn die...?btw bkn nk cr yg sempurna sbb x kan ade..lagi pun..kite ni bgus sgt ke nk cr imam yg btul2 sempurna...cermin diri sendiri..tp biarlah dia mampu membimbing kita lebih drpd ape yg kita ade..n lebih drpd ape yg kita mampu...betul ke..?ntah...tp bg aku..biarlah begitu...kot.. hurm analogy si article bercerita lagi..tmpoh bertunang itu tempoh mengenali bakal imam anda sebenar-benarnya...aku krg setuju...sbb xkan prnh kenal sesempurna sempurna itu selagi x duduk serumah..betul ke..?bagi aku begitu...btw...kenape waktu bertunang br nk kenal sebenar2 nye..?katekan tempoh bertunang yg nk kenal semua bnde...nk fhm sumer bnde mcm kritikal gila..if byk yg xkene then nk buat mcm mn..?ish susanyer...bg aku...tmpoh bertunang bkn bertujuan nk jd pegawai penyiasat...kalau itu motifnye...x ke bakal imam anda itu bakal berkecil hati...?betul ke..?ntah bg aku begitu lah... jgn bg harapan pd org jika anda sendiri x selesa n terpaksa...atas dasar kasihan...n jgk terhutang budi....susanye...n jika anda menjadi mangsa kondisi seperti itu....cereus..mmg sedih n sgt sakit ht....betul ke..?bg aku begitu lah...tp persoalan cr teman...mmg bg aku sgt susa...mula terfikir agknye...dulu lebih pd heaven of love aje memanjang..pangkal hati dr akal fikiran...tp bila hal2 mcm ni yg mn lg jd priority...?hati atau akal fikir..hurm..aku x de jwpn..sbb bkn snang nk tolak pd bnde yg kite suka sdgkan bnde tuh bkn yg terbaik utk kite...btul..?xtawu..bg aku begitulah..kot... analogy article bercerita lagi..biar tiada rupe asal pndai membimbimg kite...btw aku setuju lah jgk..sbb kejadian tuhan yg baik paras rupe nie susa nk dijage..tp bg aku...itu sumer subjektif...x semestinye..bg aku...xde limitation nk yg mcm itu dan mcm ini...asal diri selesa dgn cara..boleyh bw bincang n borak...itu suda boleyh consider lampu hijau.. dalam usaha...maka Tuhan...jika itu yg ditetapkan...aku bersyukurlah..tp jika rs itu hanya sebelah pihak..ish...xde komen..k bye...slide x buat lagi lah....10 ari lg fhm x.....? susa pk bnde yg xde jwpn...betul..?ntah ...bg aku begitu kot....kot aje...xcnfirm..hehe...hidup baik2 kawan2...=)

No comments:

Post a Comment