Pages

Wednesday, October 24, 2012

kawin~kawin dan kawin

Situasi habis skolah: smbung blaja kt mn?
Situasi habis blaja: da keje ke?
Hidup penuh tanda soal.setuju..?? 
pertanyaan nie sgt rutin dlm hidup kalian kan...?aku pun.xsampai situ je.ada soalan bonus.
~bila nak kawin...kawin~kawin dan kawin..~

bila bercerita perihal kawin nie mmg x reti nk bebel pjg itu dan ini..yang mn patut yang mn x..semuanya aku rasa pertaruhan ditengah jln sm ada yg dipilih membawa ke arah sesuatu yang baik atau pun sebaliknya..

semua berpesan pilihlah yg terbaik...tapi bila kenal yang terbabit mcm mn nak tawu sama ada dia terbaik atau x..?nak memilih yang terbaik..kita nie adekah terbaik...?carik kain biase nak dipadankan dgn sutera..sebagai pelengkap sepasang baju yang ingin dipakai hingga akhir nyawa...dan utk dipertemukan semula di alam yang sana...adekah..?wujud..?aku rasa memilih mana yang selesa di hati itu adalah yang lebih utama..

sebab...

hurm sebab...bagi aku..memang empunya diri bergelar suami yang harus memimpin..mengajar dan mengisi setiap satu ilmu yang wajib zahir dan batin...tapi empunya diri si suami siape pula yang dapat mengajar dan memimpin dia...?menjadi teman karib 24jam sehari..?aku rasa sesiape saje yang bertakhta di hati...bila wujud rs selesa dan faham memahami...sm2 berdiri duduk dan jatuh bangun saling mengampu antara satu sama lain...tp dia sebagai ketua tetap yg utama..

konklusi...memilih yang sempurna itu bg aku tidak ada..bila da bersatu...sama2 melengkapi dan menyediakan sehingga tahu.

Bak kata kawanku..permulaan itu tak sepenting pengakhiran.
tapi, tanpa berpandukan permulaan, pengakiran susah untuk diduga.


 

No comments:

Post a Comment