Pages

Friday, January 6, 2012

kata kias

x faham aku dgn manusia yang suker menuding jari tp x sedar ape yg dia terima sume asal dr perangai dan perihal sendiri.....analogy kata2 jauh melebar dr org lain...senang cerita...kain 4 meter org buat baju kurung...tapi...kain yang dibelinya sama lebar...sama pjg sampai 10 meter...selera si pemakai sari...mn sesuai nk berdiri sama dgn si berbaju kurung sepanjang dan selebar 4 meter....

Tolong la....hidup bkn sekadar di pelosok gua ...hitam dan kelam sendiri...mnanti cahaya dr langit sedia terbentang utk ditatapi...tapi...cahaya langit dan rezeki Tuhan...ilmu...segala bakti..untuk dikongsi...tapi..makin dikenal...maaf...seribu kali maaf ungkapan ku untuk mu....kamu bkn makhluk yang sesuai untuk berkongsi...bkn kamu bkn kamu.....siler lah jauh pergi ke gua hitam sendiri....terpijak...tersepak..tiada sape peduli...

ucapan kata...dari dulu hingga sekarang x pernah mnjadi....kasar bahasa ku berkata...segala nya jilat ludah sendiri...kata kiasan untuk aku dan rakan memang bkn cara bernas untuk kau menuding jari..itu cara bodoh...memang aku kate itu cara bodoh...sampai bila harus menyendiri...memang kamu makhluk Tuhan bodoh sombong pernah aku temui.....cari lah ruang insafi diri...bukan stakat menuding jari..menyalahkan mereka yang disisi..............

No comments:

Post a Comment